miercuri, 8 aprilie 2015

Piatra Cubica 2

- Placid -



De când strada Pajiştei şi-a schimbat “pajiştea”, piatra cubică fiind înlocuită cu asfaltul monoton, un câine negru s-a îndrăgostit de locul acesta proaspăt renovat. Însă nu şi eu. Eu preferam piatra cubică, cu ale ei margini şi colţuri pe care le adoram. Câinele s-a mutat în dreptul unei case cu acoperiş fragil. Plouă, ninge, urlă vântul, statornicia lui mă uimeşte de fiecare dată când îl surprind răsucindu-şi blana de pe-o parte pe cealaltă. Oare ar vrea să-şi schimbe culoarea? Un negru prăfuit e mai bun decât un alb strălucitor. Ţine la tăvăleală.
       Nu ştiu cu ce se hrăneşte, iar adevărul e că mă declar indiferentă faţă de el. Îl privesc, mă priveşte. Departe însă de a putea fi prieteni... Păstrează în privire un soi de amar şi solitudine. E un călător, cutreieră ca mine. Există însă neşansa ca ţiglele de pe casă să-i cadă în capul pletos şi urecheat, iar moartea sa subită să nu însemne nimic pentru nimeni. “Cine eşti tu, câine?” Am vrut să vorbesc într-o zi cu el. Dar el nu a vorbit. Şi-atunci…graiul şi l-a păstrat în tăcere. A tăcut şi a adormit, căzând într-o stare flegmatică gravă, într-un somn din care nimeni şi nimic nu l-ar fi putut tulbura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu