luni, 6 aprilie 2015

Piatra Cubica 1


- Suflet topit -


Trec pe lângă facultatea de muzică. Spaţiul nu-mi mai ajunge. Coardele mă strâng mereu prea puternic. De-aş putea aduna toate firele de iarbă, coardele le-aş umple de rouă. Le-aş înviora, să respire, să respire adânc! Am plecat să cutreier. Nu ai cum să treci pe lângă facultatea de muzică şi să nu simţi! Să nu trăieşti preţ de o clipă cum toată viaţa curge prin vioara surprinsă plângând undeva într-o cămăruţă la demisol sau prin pianul melancolizând în taină. Cum vibrează, cum radiază...Ah! Luminile ard, iar marginile incintei se ondulează în plinătatea melodiei rostite de un aurit trompetist. Semn că încă se cântă, încă se trăieşte o notă, un vers, chiar mai multe, în orele acestea târzii şi pline.
Un pas şi încă unul. Am trecut. Nu se mai aud sunete, sufletele instrumentelor, pasiunea… Cu nepăsare trec precum oricare participant la tragic, pe trotuarul şubrezit de atâţia paşi, pe care simt că pasul meu va rămâne pierdut. Pasul stâng spune să plece. Pasul drept vrea să rămână. Măcar de m-aş întoarce puţin şi aş şti să nu mai merg pe trotuar. Să merg pe aer. Mi-aş aminti atunci că întotdeauna mă ciocnesc de mine şi de o mică revelaţie întinerită pe drumurile care merg înainte.
Nu ai cum să treci pe lângă facultatea de muzică şi să nu simţi…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu